Villkor och bestämmelser Xolphin

Definitioner

  1. Konto: rätten till tillgång till ett online-gränssnitt (Kontrollpanelen) där kunden kan hantera specifika aspekter av tjänster och konfigurationen, åtkomlig via hemsidan och via API. Kontot kommer att vara tillgängligt efter inmatning av inloggningsuppgifter.
  2. Certifikat: en digitalt signerat elektroniskt datafil, som utfärdats av en certifikatutfärdare (CA) till en fysisk eller juridisk person som strävar efter att utföra (affärs) verksamhet genom ett kommunikationsnätverk, som kan innehålla: en kopia av Public Key, ett serienummer, en giltighetstid, under vilken det elektroniska datafilen får användas, utan en digital signatur som utfärdats av CA. I händelse av en högre valideringsnivå än DV kommer certifikatet även innehålla identiteten på den fysiska eller juridiska person som har tillstånd att använda den digitala signaturen.
  3. Kontrollpanel: Den digitala miljön, som kunden har tillgång till med hjälp av kontot, där avtalet kan hanteras, kan ändringarna genomföras och framsteg konsulteras.
  4. Service: En tjänst som kommer att tillhandahållas av Xolphin B.V. till kunden, i samband med en levererad produkt eller en produkt som ska levereras, eller annan tjänst som kommer att erbjudas av Xolphin genom dess webbplatser.
  5. Digital signatur: en asymmetrisk krypto grafiskt digital kod, kopplad med ett digitalt fil, som används för att kontrollera innehållet av detta fil och identificera avsändaren.
  6. Kund: den fysiska person som agerar inom ramen för ett yrke eller företag, eller en juridisk person som har ingått ett avtal med Xolphin B.V. Kunden kan också vara en återförsäljare. Ytterligare villkor gäller för återförsäljare.
  7. Sårbarhets scan: en tjänst som kontrollerar din webbplats på malware och sårbarheter
  8. Leverantör: Den ultimata leverantören, som utsetts av kunden, av produkten inklusive Comodo, Geotrust, Symantec, Thawte och Globalsign.
  9. Inloggningsdata: Den e-postadress och lösenord som valts av kunden för att få tillgång till kontot, där kunden kommer att vara personligen ansvarig för att välja ett säkert lösenord.
  10. Överenskommelse: överenskommelsen mellan Xolphin B.V. och Kunden på grundval av vilka en eller flera produkter och/eller tjänster kommer att levereras, som träder i kraft på de villkor som anges i artikel 1.
  11. Produkt: En produkt som erbjuds av Xolphin B.V. via en av webbplatserna, såsom ett SSL-certifikat, digital signatur, eller annan IT-säkerhet.
  12. Återförsäljare: den juridiska personen som köper produkter i syfte att sälja dessa. Återförsäljaren är (i allmänhet) inte ägare av certifikatet.
  13. Hemsida: xolphin.nl, sslcertificaten.nl, digitalehandtekeningen.nl, vulnerabilityscans.nl och underdomäner och andra tillägg som xolphin.nl är innehavare av.
  14. Xolphin: Xolphin B.V. med säte i Alkmaar och registrerade hos handelskammaren under nummer 37.101.223.

Artikel 1. Erbjudande och godkännande

  1. Dessa allmänna villkor gäller för varje överenskommelse mellan Xolphin och klienten. Bestämmelser eller villkor som anges av Kunden som avviker från, eller är inte omfattas av dessa Allmänna Villkor, kommer endast att vara bindande för Xolphin om och i den mån dessa accepteras uttryckligen skriftligen av Xolphin.
  2. Avtalet mellan Xolphin och Kunden kommer att träda i kraft på grund av det faktum att klienten genererar ett konto på webbplatsen, gör en beställning via hemsidan i Kontrollpanelen, genom AP, och/eller accepterar ett erbjudande som utfärdats av Xolphin. Xolphin gör ett erbjudande via Webbplatserna, som Kunden samtycker till.
  3. Den elektroniska avtal är endast giltigt efter Kunden har sett en korrekt orderbekräftelse och ansökan är synlig under "pågående ansökningar". Kunden måste kontrollera denna orderbekräftelse och i händelse av ett fel, måste kunden omedelbart, men i vilket fall som helst inom två timmar, kontakta Xolphin.
  4. Varje åtgärd som sker under Kundens räkning efter inloggningsuppgifter har matats in, kommer att anses ha utförts under kundens ansvar och risk. Om Kunden vet, eller rimligen borde veta, att missbruk av ett konto förekommer, måste Kunden anmäla detta så snart som möjligt för att Xolphin ska kunna vidta åtgärder.
  5. Ett erbjudande är utan förpliktelser och gäller fram till 30 dagar efter sändandet av Xolphin, om inte annat anges i erbjudandet.
  6. Xolphin har rätt att neka en kund efter eget gottfinnande utan att ange en orsak.
  7. Om och i den mån som den egentliga utförandet av tjänsten kräver, har Xolphin rätt att få särskilda arbeten utförda av tredje part.
  8. I händelse av konflikt mellan bestämmelser i avtalet, de allmänna villkoren, eller tillhörande bilagor, kommer följande prioritetsordning tillämpas:
    • Avtalet;
    • alla tjänstenivåavtal;
    • Allmänna villkor och bestämmelser;
    • ytterligare villkor och bestämmelser;

Artikel 2. Priser och betalning

  1. Det belopp som skall betalas för produkter och/eller tjänster kommer att anges på hemsidan och under beställningsprocessen. Beskrivningarna och beloppen i Kontrollpanelen eller API är bindande. Beloppen kan ändras när som helst.
  2. Om inte annat uttryckligen anges, är alla priser som anges av Xolphin exklusive omsättningsskatt och andra avgifter som tas ut av myndigheterna.
  3. Om ett pris i ett erbjudande är baserat på uppgifter från Kunden och dessa uppgifter verkar vara felaktiga eller ofullständiga, kommer Xolphin ha rätt att justera priserna i enlighet även efter det att avtalet redan har trätt i kraft.
  4. Alla priser på Xolphins Webbplats är föremål för förbehållet av programmeringsfel eller tryckfel.
  5. Om avtalet är ett fortsatt prestandaavtal, har Xolphin rätt att höja skattesatserna när som helst. Xolphin kommer att informera Kunden om detta via hemsidan och kontrollpanelen minst 3 (tre) månader i förväg.
  6. Om Kunden inte vill gå med på prisökningen, har Kunden rätt att säga upp avtalet skriftligen inom en månad efter den anmälan som avses, med verkan från den dag då kursändringen skulle ha trätt i kraft.
  7. Kunden samtycker till elektronisk fakturering. Xolphin fakturerar kundens skuldbelopp omedelbart efter leverans och kommer att skicka detta till den e-postadress som anges av kunden. Alla fakturor finns dessutom i Kontrollpanelen. Fakturor kan skickas med vanlig post på begäran från klienten.
  8. Betalningsvillkor för varje faktura är 21 dagar, om inte annat anges på fakturan eller annat överenskommits i avtalet.
  9. Betalning kan göras via kontinuerlig direktdebitering mandat genom iDeal, eller via banköverföring.
  10. Om Kunden inte betalar i tid kommer lagstadgade åtgärder vidtas efter 10 dagar utan kravet på meddelande om uppsägning för detta. Den lagstadgade räntan kommer att betalas från den första dagen för betalningsvillkoret.
  11. Om betalning inte görs i tid kommer Kunden, utöver skuldbeloppet och ränta över detta, att tvingas erlägga full betalning av utomrättsliga samt rättsliga inkassokostnader, inklusive kostnaderna för advokater, fogdar och inkassobyråer.
  12. Betalningskravet skall omedelbart betalas i händelse av att Kunden försätts i konkurs, ansöker om moratorium, eller full konfiskering tas ut på kundens tillgångar, kunden dör och dessutom om Kunden går bankrutt eller upplöses .
  13. I ovanstående händelser kommer Xolphin vidare att ha rätt att säga upp eller avbryta utförandet av avtalet, eller någon del därav som ännu inte utförts, utan meddelande om uppsägning eller rättsliga och utan att Kunden har rätt till ersättning av skada som kan uppstå på grund av detta.
  14. Om kunden inte, eller inte i tid, uppfyller skyldigheten att tillhandahålla information, eller betalningsskyldigheten kommer Xolphin rätt att avbryta leveransen av produkter och/eller tjänster, tills de skyldigheter har uppfyllts. Xolphin har rätt att debitera kostnaderna genom detta, i enlighet med gällande priser, till kunden.

Artikel 3. Varaktighet och uppsägning

  1. Varje part har endast rätt att överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt avtalet till en tredje part med skriftligt tillstånd från den andra parten.
  2. Avtalet har ingåtts för den tid för vilken certifikatet är giltigt, eller i förekommande fall kan vara en annan uttryckligen avtalad löptid. Varaktigheten kommer att anges i webbplatsen, i Kontrollpanelen, eller i erbjudandet. Varaktigheten av ett certifikat kommer att anges i certifikatet också.
  3. Avtalet kommer inte att underförstått förlängas om inte annat överenskommits. Xolphin gör ansträngningar för att alltid varna kunden i tid, innan varaktigheten av Produkten eller tjänsterna, att en förlängning är nödvändig. Det är dock fortfarande kundens ansvar att förlänga i tid.
  4. Kunden kan säga upp avtalet utan kostnad inom 30 dagar efter leverans.
  5. Kunden kan säga upp avtalet under hela avtalsperioden. Den levererade produkten eller tjänsten kommer att dras tillbaka för återstående löptid eller, i förekommande fall, kommer att upphöra. Om inget annat uttryckligen överenskommits skriftligen, beviljar uppsägning av avtalet av Kunden inte Kunden någon återbetalning av pengar eller kredit.
  6. Uppsägning från Xolphin av avtalet är möjligt, utan meddelande om uppsägning och utan rättsligt ingripande, genom skriftligt meddelande med omedelbar verkan, i följande händelser:
    • Om (preliminär) moratorium beviljas Kunden, en konkursansökan lämnas in, eller om kundens företag går i konkurs eller upphör annat än i syfte för omstrukturering eller sammanslagning av företag.
    • Certifikatet dras tillbaka i enlighet med artikel 4, under omständigheter som kan hänföras till kunden.
    • Kunden uppfyller inte de skyldigheter som följer av artikel 5.

Avslutningen skall, i dessa händelser, tillskrivas Kunden och kommer inte att medföra någon rätt till återbetalning eller kredit. Om Xolphin har lidit skada på grund av uppsägning eller på grund av de omständigheter som har lett till uppsägning, kan denna skada utvinnas från kunden. Alla utestående belopp kommer att förbli skyldiga i sin helhet och förfaller omedelbart till betalning vid tidpunkten för uppsägningen.

Artikel 4. Certifikat

  1. Leverantören genererar certifikat på grundval av de uppgifter som tillhandahållits av Xolphin. Xolphin är skyldig att inspektera de uppgifter som Kunden och kan bara fram en ansökan till leverantören om alla uppgifter är fullständiga och korrekta.
  2. Certifikatet är giltigt inom ramen för den avtalade varaktigheten, såvida inte certifikatet dras tillbaka i tiden.
  3. Xolphin och/eller certifieringstjänsterna kan ta ut certifikatet med omedelbar verkan innan det löper ut i följande situationer:
    1. om det visar sig att certifikatet innehåller felaktig information; eller
    2. om Kunden har inte, eller inte i tid, betalat skuldbeloppet för certifikatet; eller
    3. om tillförlitligheten i certifikatet, i yttrandet från Xolphin och/eller leverantören äventyras; eller
    4. om Kunden inte följer avtalet och den medföljande Allmänna villkor; eller
    5. om Xolphin upptäcker att certifikatet används för brottslig verksamhet, såsom bedrägeri, distribution av skadlig kod eller nätfiske, eller missbrukas på annat sätt; eller
    6. på grund av en omständighet som utsetts av leverantören, som beskrivs i certifikatets villkor för den berörda leverantören.
  4. Såvida inte grund för återkallande kan hänföras på något sätt till kunden, kommer Xolphin att utfärda ett nytt certifikat gratis för att ersätta ett certifikat som har återkallats före utgången av detta.
  5. Kunden är medveten om och påstår sig acceptera det faktum att certifikattjänster (Leverantörer) som Xolphin samarbetar med, kan ta det slutliga ensidiga beslutet att gå vidare med att bevilja, justera eller återkalla certifikat. Xolphin kommer att sträva efter att bistå och informera klienten så väl som möjligt under processen för beviljande, justera eller återkalla certifikat.
  6. Efter utfärdandet ger leverantör till kund en återkallelig, icke-exklusiv, icke överförbar licens på utfärdad certifikat på servern.

Artikel 5. Sårbarhets scan

  1. En sårbarhets scan är en tjänst som endast kan ses som en passiv sätt att upptäcka sårbarheter. En sårbarhets scan i sig är inte avsedd att reparera eller förebygga sårbarheter och osäkerhet. Ett framgångsrikt genomfört scan garanterar inte att webbplatsen är fri från sårbarheter eller att alla säkerhetshål upptäcks.
  2. Kund ska se till att sårbarhetsskanning kan genomföras framgångsrikt, detta innebär bland annat att IP-adressen där skanningen kommer från inte blokkeras.
  3. Trustlogon får endast användas om Xolphin ger uttryckligt tillstånd.
  4. Xolphin har rätt att justera, ta bort, ändra eller uppdatera en sårbarhets scan. Dessa förändringar kan genomföras utan att kunden informeras.

Artikel 6. Kundens skyldigheter

Kunden garanterar följande Xolphin följande:

  1. Kunden kommer alltid att leverera Xolphin i tid med nyttiga och nödvändiga uppgifter eller information som krävs för att kunna utföra avtalet, och kommer att ombesörja ett fullständigt samarbete. Kunden garanterar att de uppgifter som lämnats är korrekta. Kunden kommer omedelbart informera Xolphin om uppgifterna ändras eller verkar vara felaktiga.
  2. Kunden kommer endast att lämna ut personuppgifter till Xolphin om Kunden har en rättslig grund för detta, i enlighet med lagen om skydd av personuppgifter. Sekretess och cookies uttalandet gäller de inlämnade uppgifterna.
  3. Kunden kommer att vidta alla nödvändiga åtgärder för att säkerställa, hemlighålla och hålla i egen regi den privata nyckeln som utgör en del av nyckelparet tillsammans med Public Key i det anmodade certifikatet. Kunden kan också vidta försiktighetsåtgärder för att skydda och hemlighålla de resurser som kan förvärvas till den privata nyckeln såsom lösenord och/eller polletter.
  4. Kunden kommer att inspektera uppgifterna i certifikatet för noggrannhet.
  5. Kunden kommer endast installera certifikatet i servrar med tillgång till subjectAltName som anges i certifikatet, och kommer endast att använda certifikatet i enlighet med dessa Allmänna Villkor och alla tillämpliga lagar och regler.
  6. Kunden kommer omedelbart att upphöra med användningen av certifikat och tillhörande privat nyckel och begära att Xolphin drar tillbaka det berörda certifikatet om:
    • informationen i certifikatet är felaktig (har blivit felaktig); eller
    • om det finns misstanke om faktiskt missbruk eller stöld av privat nyckel, som utgör en del av ett nyckelpar med den öppna nyckeln i det begärda certifikatet,
  7. Kunden skall omedelbart upphöra med användningen av privat nyckel, som utgör en del av nyckelparet med den öppna nyckeln i det begärda certifikatet, om certifikatet återkallas till följd av stöld av den privata nyckeln.
  8. Kunden kommer att följa instruktionerna från certifieringstjänster (Certificate Authority) i samband med en stulen privat nyckel så fort som möjligt och åtminstone inom en timme efter anmälan.
  9. Kunden kommer att fastställa innehållet och innebörden av produkten och/eller tjänsten och tillhörande begränsningar. All information när det gäller produkter och tjänster, inklusive certifikat, kan hittas i kunskapsbasen på webbplatsen.
  10. Kunden är ansvarig för användningen av produkter och tjänster som tillhandahålls av Xolphin och kommer att säkerställa tillräcklig systemadministration för detta ändamål. Kunden får inte göra ändringar i eller av leveransen.
  11. Om Xolphin tillhandahåller tjänster virtuellt eller fysiskt på kundens område, kommer kunden att vara ansvarig för att alla begärda eller nödvändiga kostnadsfria faciliteter.
  12. Kunden garanterar att all mottagen information av konfidentiell karaktär, inklusive affärshemligheter, förblir hemliga under och efter avslutat avtal.
  13. Kunden garanterar att inga tredjepartsrättigheter förhindrar tillhandahållande till Xolphin av utrustning, programvara, material eller information, i syfte att använda eller bearbeta. Kunden kommer att ersätta Xolphin mot varje åtgärd som grundar sig på påståendet att ett sådant tillhandahållande, sådan användning eller behandling bryter mot rätten för tredje part.

Artikel 7. Återförsäljare

I den mån som tillhandahållandet av tjänsten (också) omfattar att sälja eller på annat sätt tillhandahålla Certifikat, produkter eller tjänster av Xolphin tillgängliga i utbyte mot betalning ( "Återförsäljning") genom återförsäljare till kunder återförsäljare, gäller följande:

  1. Återförsäljare kommer att agera i eget namn, på egen bekostnad, och på egen risk och kommer inte att ha rätt att ingå avtal för eller på uppdrag av Xolphin, eller att ge intryck av att de är agent eller representant för Xolphin.
  2. Återförsäljaren har inte rätt att använda i reklam eller marknadskommunikation eventuella handelsnamn, märkesnamn, logotyper eller tecken som tillhör Xolphin med målet att använda Xolphins goodwill eller goda rykte för att locka kunder genom Återförsäljaren, utan ett skriftligt tillstånd från Xolphin. Återförsäljaren tillåts emellertid att på ett kommersiellt sätt kommunicera att den använder sig av produkter och/eller tjänster från Xolphin.
  3. En återförsäljare är fri att bestämma ett erbjudande och priser till sina kunder.
  4. En återförsäljare måste införa samma skyldigheter för sina kunder som Xolphin ställer med avseende på produkten/produkternaeller tjänsten/tjänsterna till förfogande och den information som skall lämnas. Xolphin kan kräva att återförsäljare lämnar bevis för detta.
  5. Misslyckandet med att betala eller försenad betalning från kunder frigör inte återförsäljaren från sina betalningsförpliktelser gentemot Xolphin.
  6. Xolphin kommer endast att göra kontakt med kunden för återförsäljare genom återförsäljare, såvida inte Xolphin har ett brådskande anledning att direkt vända sig till kunden för återförsäljare eller återförsäljare ger tillstånd för direktkontakt. Direktkontakt med kunden när det gäller validering och utfärdande av intyg kommer att äga rum i leverantörens namn.
  7. Återförsäljaren är alltid fullt ansvarig för allt det som kunderna gör eller utelämnar genom Xolphins system eller nätverk, eller i förekommande fall kan vara de av sina leverantörer, och Återförsäljaren ersätter Xolphin mot alla möjliga skador som påföljer därav.
  8. I händelse av åsidosättande eller uppsägning av avtalet på grund av avtalsbrott från återförsäljarens sida, har Xolphin rätt att säga upp avtalet med återförsäljare med omedelbar verkan, att närma sig och informera kunderna om återförsäljare, och överta dessa kunder i namnet Xolphin, i syfte att garantera kontinuiteten i tillhandahållandet av tjänster till dessa (slut)kunder.
  9. Xolphin har rätt att utföra (eller har utfört) en revision vid platsen för återförsäljare för att kontrollera att återförsäljaren följer de regler som följer av avtalet.
  10. Parterna är och förblir oberoende av varandra. Med hjälp av det här avtalet skapas därför inte agentur, partnerskap, joint venture eller kontrakt.

Artikel 8. Xolphins skyldigheter

  1. Xolphin har anställt medarbetare som har tillräcklig kunskap och erfarenhet som finns och de kvalifikationer som krävs för att tillhandahålla de produkter och tjänster.
  2. Parterna ska alltid informera varandra utan dröjsmål skriftligen om eventuella ändringar av namn och adressuppgifter, postadress, e-postadress, telefonnummer och, om så önskas, bankkontonummer.
  3. Sekretess och cookies-uttalande gäller den tillhandahållna informationen, vilket innebär att Xolphin kommer att ansvara för att säkerställa en lämplig säkerhetsnivå och att (person)uppgifter endast behandlas på ett lagligt sätt och med en rättslig grund och att konfidentiell information förblir hemlig.
  4. Xolphin tillämpar tekniska och organisatoriska åtgärder för att kontrollera riskerna. Dessa åtgärder garanterar en säkerhetsnivå som är proportionell mot riskens omfattning, tar den senaste tekniska utvecklingen i beaktande. Åtgärder vidtas särskilt för att förhindra konsekvenserna av säkerhetsincidenter och begränsar dessa till ett minimum, samt informerar berörda parter om de negativa konsekvenserna av sådana incidenter.

Artikel 9. Leverans och tillgänglighet

  1. Alla (leverans)tider som anges av Xolphin registreras efter bästa förmåga. Leveranstiden registreras förutsatt att lämnade uppgifter är fullständiga och korrekta och även beror på tillgänglighet och samarbete med slutkunden. Enbart överskridande av en leveransperiod kommer inte att innebära att Xolphin inte uppfyllt sina åtaganden. Xolphin är inte bundet av (leverans)perioder under omständigheter som ligger utanför dess kontroll. Om överskridande av en period väntar, kommer Xolphin att rapportera detta. Kontrollpanelen klargör vilka uppgifter som är nödvändiga för en leverans.
  2. Om en produkt eller tjänst inte kan levereras eller endast delvis levereras, kommer Kunden anses samtycka till delleveransen. Kunden kommer att underrättas om detta så snart som möjligt och Kunden kan också konsultera om detta via Kontrollpanelen. Beställaren förbehåller sig rätten efter delleverans att säga upp avtalet inom 30 dagar (artikel 3).
  3. Alla varor som levereras till Kunden tillhör Xolphin tills alla belopp som denna klient för produkter och/eller tjänster som ska levereras eller levereras i enlighet med avtalet och åtföljande kostnader, har betalats i sin helhet till Xolphin.
  4. Rättigheterna kommer att beviljas eller överföras till Kunden när Kunden har betalat de överenskomna betalningarna i sin helhet och i rätt tid .
  5. Xolphin kommer att sträva efter att uppnå oavbruten tillgång till dess system och nätverk, och för att uppnå tillgång till de data som lagrats av Xolphin, men erbjuder inte några garantier för detta.
  6. Xolphin kommer att sträva efter att hålla programvara som används av den uppdaterade. Dock är Xolphin härmed beroende av sin(a) leverantör(er), inklusive certifieringstjänsteleverantörer.
  7. Xolphin kommer att sträva efter att säkerställa att kunden kan utnyttja de nätverk som är direkt eller indirekt kopplade till nätverket av Xolphin. Men Xolphin kan inte garantera att dessa nätverk (från tredje part) kommer att finnas tillgängliga när som helst.

Artikel 10. Haverier och force majeure

  1. Ingen av parterna kan åläggas att fullgöra alla skyldigheter i händelse av force majeure.
  2. Force majeure kan vidtas för att betyda i vilket fall som helst, men inte uteslutande: (a) uppdelning av Internet eller andra telekommunikationsutrustning (inklusive DDOS attacker, (avtals) brister av parter Xolphin beror på under genomförandet av avtalet, bland annat certifieringstjänsteleverantörer (leverantörer), (c) defekta varor, utrustning, programvara eller material vars användning har ordinerats av klienten för att Xolphin och (d) statliga åtgärder.
  3. Om en force majeure-situation varar längre än två veckor kommer var och en av parterna att ha rätt att säga upp avtalet. Det som redan har uppnåtts på grundval av avtalet skall avgöras pro rata i så fall, utan partier på grund något till varandra.

Artikel 11. Äganderätter

  1. Alla företag eller immateriella rättigheter till all programvara, utrustning eller andra material eller produkter samt de förberedande material därav, utvecklas eller görs tillgängliga i enlighet med avtalet, uteslutande i Xolphin eller dess licensgivare. Kunden förvärvar uteslutande nyttjanderätter och rättigheter som beviljas av dessa villkor eller på annat sätt uttryckligen beviljats, och i alla andra avseenden Kunden kommer att avstå från att reproducera, eller från att göra kopior.
  2. All programvara som ställts till förfogande ska utrustningen etc. betraktas som konfidentiell information.
  3. Kunden har inte rätt att ta bort eller ändra någon precisering när det gäller upphovsrätt, varumärken, varunamn eller annan immateriell eller industriell äganderätt som följer av leveransen.

Artikel 12. Ansvar

  1. Xolphin garanterar att de levererade certifikat uppfyller kraven i nederländsk lag och europeiska regler.
  2. Xolphin kommer att göra yttersta ansträngningar för att kontrollera att den levererade informationen är korrekt och fullständig. Xolphin kommer att hålla loggar aktuell för varje genomfört inspektion och genomfört förändringen. Xolphin kan vara ansvarig för skador som följer av felaktiga eller ofullständiga uppgifter i certifikatet endast om och i den mån Xolphin har varit oaktsam under validering därav.
  3. Xolphin garanterar att det kommer att vara möjligt att när som helst dra tillbaka certifikatet. Xolphin kommer inte att vara ansvarig för skada, i den mån Kunden visste eller borde ha vetat att certifikatet måste återkallas och inte har informerat Xolphin omedelbart om detta. Xolphin är bara ansvarig för sent indragning av ett certifikat i den mån Xolphin har varit oaktsam under tillbakadragandet av certifikat.
  4. Xolphins ansvar för skada som kunden drabbats av som en direkt följd av ett fel i Xolphins fullgörande av sina skyldigheter enligt avtalet - uttryckligen också inklusive alla fel i uppfyllandet av ett krav på garantier som överenskommits med kunden - Eller i förekommande fall kan vara en olaglig handling på den del av Xolphin, dess anställda eller tredje part som anlitats av det, är för varje incident, eller en serie av relaterade händelser, begränsad till ett belopp som motsvarar summan av de betalningar (exklusive moms), vilket Kunden är skyldig enligt avtalet, eller om avtalet har en varaktighet på mer än sex (6) månader, ett belopp som motsvarar de betalningar som Kunden skyldig under de senaste sex (6) månader före incident som orsakade skadan. Men under inga omständigheter kommer den totala ersättningen för skador uppgår till mer än 10.000 euro (exklusive moms), om inte lagen föreskriver annat.
  5. Xolphins totala ansvar för materiella skador kommer under inga omständigheter att uppgå till mer än € 100.000, eller om detta är mindre, det som Xolphins ansvarsförsäkring betalar i det aktuella fallet, om inte lagen föreskriver annat.
  6. Xolphins ansvar för indirekta skador, inklusive följdskador, utebliven vinst, förlorade besparingar, förvanskning eller förlust av data (företag) och förlust på grund av avbrott i verksamheten, utesluts alltid.
  7. Det är alltid villkorat till uppkomsten av rätt till ersättning att Kunden alltid rapporterar skadan skriftligen till Xolphin inom 30 dagar efter uppkomsten av denna. Xolphins ansvar på grund av fel som kan hänföras till utförandet av avtalet uppstår endast om Kunden snabbt och korrekt har meddelat felet skriftligen till Xolphin, och således tillhandahåller en rimlig tidsperiod inom vilken fel kan åtgärdas, och Xolphin också efter den perioden kvar i hänför misslyckande att uppfylla sina åtaganden. Tillkännagivandet av standarden måste innehålla en så detaljerad beskrivning som möjligt av misslyckandet, så att Xolphin kommer att kunna svara på lämpligt sätt.
  8. Kunden ersätter Xolphin mot alla krav från tredje part och kompenserar i denna Xolphin helt i den mån det är tillåtet enligt lag.
  9. Kunden ersätter även Xolphin mot alla anspråk från tredje part på grund av produktansvar till följd av en defekt i en produkt eller ett system, som en produkt som Xolphin utgör en del av, med undantag av och i den mån Kunden visar att skadan uteslutande orsakats av denna produkt eller tjänst.
  10. Bortsett från de händelser som avses i denna artikel, tillkommer inget ansvar för ersättning från Xolphin gentemot kunden, oavsett grunden för talan om ersättning skulle utgå. Dock kommer det maximibelopp som avses i denna artikel att förfalla om och i den mån skadan är ett resultat av uppsåt eller grov vårdslöshet, eller av vårdslöshet från Xolphin som avses i det första underavsnittet.
  11. Xolphin kommer aldrig att ansvara för skador orsakade av force majeure.

Artikel 13. Export

  1. Under export av certifikat eller andra produkter eller tjänster, som levereras av Xolphin till Kunden kan lagbestämmelser om export tillämpas, till exempel när det gäller kryptoprodukter. Kunden kommer att hålla Xolphin skadeslös mot alla krav från tredje part, även inklusive statliga åtgärder i samband med de överträdelser som är hänförliga till Kunden med gällande exportbestämmelse.

Artikel 14. Avslutande bestämmelser

  1. Den holländska samt den engelska versionen av dessa Allmänna villkor gäller. Men i tveksamma fall kommer den nederländska versionen att vara avgörande.
  2. Xolphin förbehåller sig rätten att ändra eller göra tillägg i dessa Allmänna Villkor.
  3. Om någon bestämmelse i detta avtal verkar vara ogiltig, påverkar detta inte giltigheten av hela avtalet. Parterna kommer i så fall att registrera en ny bestämmelse (nya bestämmelser) för utbyte där så mycket som möjligt inom lagens råmärken, i avsikt att det ursprungliga avtalet och allmänna villkor kommer att genomföras.
  4. Ändringarna gäller även när det gäller avtal som redan har ingåtts, med hänsyn till en tidsperiod på 30 dagar efter anmälan av ändringen på Xolphins hemsida, genom ett elektroniskt biljettsystem eller genom en annan typ av (elektroniskt) skriftligt meddelande. Ändringar som är av mindre betydelse kan genomföras vid alla tidpunkter och kräver ingen anmälan. Kunden kan säga upp avtalet på grund av detta med verkan från det datum då de nya villkoren träder i kraft.
  5. Nederländsk lag tillämpas för alla avtal mellan kunden och Xolphin.
  6. I den mån reglerna för tvingande bestämmelser inte föreskriver annat, kommer alla tvister som kan uppstå med anledning av avtalet lämnas in till nederländsk domstol med kompetent jurisdiktion i Noord-Holland, plats Alkmaar, såvida inte Kunden gör det uppenbart inom en månad att Kunden vill att överlämna ärendet till en behörig domstol enligt lagen.
  7. Loggfilerna och andra, vare sig elektroniska eller inte, administrativa uppgifter om Xolphin kommer att utgöra avgörande bevis för Xolphins argument,, och version av (elektronisk) kommunikation som tagits emot eller sparas av Xolphin kommer att gälla som autentisk, om det inte finns bevis på motsatsen som skall tillhandahållas av Kunden.
  8. Om du har klagomål, så kan du fylla i följande formulär på vår hemsida: https://www.xolphin.se/aterkoppling. Vi återkommer så snart som möjligt.

Senast uppdaterad februari 2017

point up